Reumapatiënten vereniging Twente
Blijf in beweging

Wie zijn wij

Wij zijn een vereniging voor en door reumapatiënten. Met onze vereniging willen we er zijn voor lotgenoten. Vaak wordt reuma nog gezien als een ziekte die alleen bij ouderen voorkomt. Helaas dit is niet waar. Ook vele jongeren krijgen te maken met een van de vele vormen van reuma. Reuma komt niet op visite maar reuma blijft! Juist daarom is het zo belangrijk om het leven leuk te houden en zo fit mogelijk te blijven.Wij willen daar in bijdragen door een aantal activiteiten te organiseren. Dit doen we al sinds 1977 voor nu 160 leden.

Voorlichtingsavonden

Dit zijn voorlichtingsavonden door deskundigen. Zij geven voorlichting over ontwikkelingen rond en de behandeling van reuma. Welke hulpmiddelen zijn er? Homeopathie wat doet dat? Voeding, leefstijl bedenk het maar. Dit doen we meerdere keren per jaar. Als lid van de vereniging horen we graag van de leden welke voorlichting belangrijk voor jou is.

Bewegen

Rust roest, een bekend gezegde. Bewegen is belangrijk, reuma of geen reuma. De Reumavereniging Twente geeft je de mogelijkheid. Hydrotherapie onder deskundige leiding. Hydrotherapie is het bewegen in warm water. Oefeningen in een tempo die iedereen past, jij bepaalt zelf in welk tempo goed voor jou is. We kennen vier groepen waarvan twee in Losser en een in Denekamp. Voor Bechterew Patiënten is er hydrotherapie en een beweeggroep

Gezelligheid kent…

Naast het bewegen van ons lichaam is ook contact met lotgenoten een doelstelling. Dit doen wij door het organiseren van b.v. een kerstdiner, diverse voorlichtingsavonden. Maar ook regelmatig samen koffie drinken in de beweegroepen.

Digitaal en op papier zijn we ook te vinden.

Per kwartaal brengen we een boekje uit. Daarin veel informatie voor ons als lotgenoten. De informatie komt binnen via allerlei kanalen. Daaruit wordt een selectie gemaakt. Digitaal zijn we te vinden via onze website.
Wees welkom bij onze vereniging, voor meer informatie en het aanmelden kijk verder op deze site.

E-mailen
Bellen